Opaform
00 kjellar - trapp opp.jpg

We Norwegians Oslo

We Norwegians flagship store - Oslo

We Norwegians flagship store - Oslo

Nettbaserte kundeportaler er i ferd med å overta som hovedarena for volumsalg. Konsekvensen av dette er at fysiske butikker vil måtte innta en støtterolle overfor nettsalget og samtidig legge vekt på å tilby det de er best på; opplevelsen av å handle sammen.

Enten det er et kjærestepar eller en vennegjeng på tur handler shopping om å ikle seg noe nytt og å vise seg frem – for å få en bekreftelse på at de man bryr seg om ser denne nye personen man viser seg frem som.

We Norwegians Kirkegata er planlagt rundt å forsterke disse opplevelsene. Det å vise seg frem for de man deler opplevelsen med blir en seanse. Det er som en del av denne seansen at vi vil løfte frem nettopp merkevaren WeNorwegians.

 Hovedprøverommet er en lang gang som leder frem til et speil og til et større glassfelt med frosta glass. Etter at man har skiftet vil man kunne skru av frostingen på glasset for å vise seg frem for vennene sine som står på messaninen på den andre siden. Bildene som blir tatt her vil inneholde alle de viktige elementer fra butikken med ullveggen og logoen plassert på treveggen.

Hovedprøverommet er en lang gang som leder frem til et speil og til et større glassfelt med frosta glass. Etter at man har skiftet vil man kunne skru av frostingen på glasset for å vise seg frem for vennene sine som står på messaninen på den andre siden. Bildene som blir tatt her vil inneholde alle de viktige elementer fra butikken med ullveggen og logoen plassert på treveggen.

 Prøverommet er bygget ut noen cm. fra dagens hylle. Prøverommet er også kledd inn med stående trepanel som strekker seg fra øverste til nederste etasje og knytter disse sammen. Man ønsker å gå forsiktig frem med bruken av treverk, og har derfor først og fremst dette ene større elementet, samt møbler, i tre. På denne måten løftes prøveromsboksen frem og blir som en animert versjon av den typiske arkitekturen som har satt norsk arkitektur på verdenskartet de siste tiårene: trebokser plassert i storslagen natur, med tydelige glassfelt.  Underetasjen er tilpasset fleksibel bruk og opplevelser med større folkemengder. Sammen med klesstativene danner betongsøylene en skog. Gulvet er laget med en gangvei i tre som ligger flush med et stampet jordgulv. Her kan man vandre gjennom skogen, eller være vitne til fremvisning av klær ved at andre går på stien.  Det romlige konseptet handler om å lede publikum inn og ned; fortelle om verdiene og de haptiske opplevelsene som ligger i merkevaren We Norwegians, nemlig nærheten til natur - ull rett på kroppen.  Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.

Prøverommet er bygget ut noen cm. fra dagens hylle. Prøverommet er også kledd inn med stående trepanel som strekker seg fra øverste til nederste etasje og knytter disse sammen. Man ønsker å gå forsiktig frem med bruken av treverk, og har derfor først og fremst dette ene større elementet, samt møbler, i tre. På denne måten løftes prøveromsboksen frem og blir som en animert versjon av den typiske arkitekturen som har satt norsk arkitektur på verdenskartet de siste tiårene: trebokser plassert i storslagen natur, med tydelige glassfelt.

Underetasjen er tilpasset fleksibel bruk og opplevelser med større folkemengder. Sammen med klesstativene danner betongsøylene en skog. Gulvet er laget med en gangvei i tre som ligger flush med et stampet jordgulv. Her kan man vandre gjennom skogen, eller være vitne til fremvisning av klær ved at andre går på stien.

Det romlige konseptet handler om å lede publikum inn og ned; fortelle om verdiene og de haptiske opplevelsene som ligger i merkevaren We Norwegians, nemlig nærheten til natur - ull rett på kroppen.

Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.

 Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.  Hovedetasjen får inn naturlig lys via store glassfelt mot gata. Ellers er det lagt inn punktbelysning fra taket. Underetasjen er lyssatt gjennom en lyshimling som også inneholder et fleksibelt skinnesystem for oppheng av klesstativ. Hovedetasjen inviterer til besøk, mens lyshimlingen tar oppmerksomheten til publikum ned i underetasjen. Jordgulvet her nede står i sterk kontrast til den tekniske himlingen.  Disse forsterker hverandre og de taktile egenskapene med jorda kommer ytterligere frem.

Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.

Hovedetasjen får inn naturlig lys via store glassfelt mot gata. Ellers er det lagt inn punktbelysning fra taket. Underetasjen er lyssatt gjennom en lyshimling som også inneholder et fleksibelt skinnesystem for oppheng av klesstativ. Hovedetasjen inviterer til besøk, mens lyshimlingen tar oppmerksomheten til publikum ned i underetasjen. Jordgulvet her nede står i sterk kontrast til den tekniske himlingen.

Disse forsterker hverandre og de taktile egenskapene med jorda kommer ytterligere frem.

 Jordgulvet gjør rommet tungt og tydelig, mens lyshimlingen løser det opp, som en skiftende, lett himmel. Skinnesystemet i himmelen muliggjør også oppheng av lette romdelere og himlingen skjuler teknisk infrastruktur som strøm og eventuelt vann – dette muliggjør interne pop-up muligheter med f.eks. en kaffelounge plassert i rommet.

Jordgulvet gjør rommet tungt og tydelig, mens lyshimlingen løser det opp, som en skiftende, lett himmel. Skinnesystemet i himmelen muliggjør også oppheng av lette romdelere og himlingen skjuler teknisk infrastruktur som strøm og eventuelt vann – dette muliggjør interne pop-up muligheter med f.eks. en kaffelounge plassert i rommet.

 Alle foto: Christoffer Nessler Rosland

Alle foto: Christoffer Nessler Rosland