Opaform
DSC_1690 copy.jpg

We Norwegians Oslo

 Hovedprøverommet er en lang gang som leder frem til et speil og til et større glassfelt med frosta glass. Etter at man har skiftet vil man kunne skru av frostingen på glasset for å vise seg frem for vennene sine som står på messaninen på den andre siden. Bildene som blir tatt her vil inneholde alle de viktige elementer fra butikken med ullveggen og logoen plassert på treveggen.

Hovedprøverommet er en lang gang som leder frem til et speil og til et større glassfelt med frosta glass. Etter at man har skiftet vil man kunne skru av frostingen på glasset for å vise seg frem for vennene sine som står på messaninen på den andre siden. Bildene som blir tatt her vil inneholde alle de viktige elementer fra butikken med ullveggen og logoen plassert på treveggen.

 Prøverommet er bygget ut noen cm. fra dagens hylle. Prøverommet er også kledd inn med stående trepanel som strekker seg fra øverste til nederste etasje og knytter disse sammen. Man ønsker å gå forsiktig frem med bruken av treverk, og har derfor først og fremst dette ene større elementet, samt møbler, i tre. På denne måten løftes prøveromsboksen frem og blir som en animert versjon av den typiske arkitekturen som har satt norsk arkitektur på verdenskartet de siste tiårene: trebokser plassert i storslagen natur, med tydelige glassfelt.  Underetasjen er tilpasset fleksibel bruk og opplevelser med større folkemengder. Sammen med klesstativene danner betongsøylene en skog. Gulvet er laget med en gangvei i tre som ligger flush med et stampet jordgulv. Her kan man vandre gjennom skogen, eller være vitne til fremvisning av klær ved at andre går på stien.  Det romlige konseptet handler om å lede publikum inn og ned; fortelle om verdiene og de haptiske opplevelsene som ligger i merkevaren We Norwegians, nemlig nærheten til natur - ull rett på kroppen.  Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.

Prøverommet er bygget ut noen cm. fra dagens hylle. Prøverommet er også kledd inn med stående trepanel som strekker seg fra øverste til nederste etasje og knytter disse sammen. Man ønsker å gå forsiktig frem med bruken av treverk, og har derfor først og fremst dette ene større elementet, samt møbler, i tre. På denne måten løftes prøveromsboksen frem og blir som en animert versjon av den typiske arkitekturen som har satt norsk arkitektur på verdenskartet de siste tiårene: trebokser plassert i storslagen natur, med tydelige glassfelt.

Underetasjen er tilpasset fleksibel bruk og opplevelser med større folkemengder. Sammen med klesstativene danner betongsøylene en skog. Gulvet er laget med en gangvei i tre som ligger flush med et stampet jordgulv. Her kan man vandre gjennom skogen, eller være vitne til fremvisning av klær ved at andre går på stien.

Det romlige konseptet handler om å lede publikum inn og ned; fortelle om verdiene og de haptiske opplevelsene som ligger i merkevaren We Norwegians, nemlig nærheten til natur - ull rett på kroppen.

Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.

DSC_1721-Edit copy.jpg
DSC_1690 copy.jpg
DSC_1717-Edit copy.jpg
DSC_1696 copy.jpg
 Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.  Hovedetasjen får inn naturlig lys via store glassfelt mot gata. Ellers er det lagt inn punktbelysning fra taket. Underetasjen er lyssatt gjennom en lyshimling som også inneholder et fleksibelt skinnesystem for oppheng av klesstativ. Hovedetasjen inviterer til besøk, mens lyshimlingen tar oppmerksomheten til publikum ned i underetasjen. Jordgulvet her nede står i sterk kontrast til den tekniske himlingen.  Disse forsterker hverandre og de taktile egenskapene med jorda kommer ytterligere frem.

Ullveggen bærer i seg begge disse funksjonene; den leder publikum innover samtidig som den har de taktile egenskapene som ber om at man går nær og kjenner.

Hovedetasjen får inn naturlig lys via store glassfelt mot gata. Ellers er det lagt inn punktbelysning fra taket. Underetasjen er lyssatt gjennom en lyshimling som også inneholder et fleksibelt skinnesystem for oppheng av klesstativ. Hovedetasjen inviterer til besøk, mens lyshimlingen tar oppmerksomheten til publikum ned i underetasjen. Jordgulvet her nede står i sterk kontrast til den tekniske himlingen.

Disse forsterker hverandre og de taktile egenskapene med jorda kommer ytterligere frem.

DSC_1634 copy.jpg
DSC_1641 copy.jpg
 Alle foto: Christoffer Nessler Rosland

Alle foto: Christoffer Nessler Rosland

DSC_1687 copy.jpg
DSC_1733 copy.jpg